divendres, 13 de novembre del 2009

Lectura i vídeo

Amb aquest programa he pogut fer el vídeo que us desaré a continuació. El Vídeo esta fet amb fotografies de bruixes, ja siguin animades o conegudes. Les fotografies tenen alguns efectes o moviments, posats amb aquest programa. El text que he llegit parla sobre l’origen de les bruixes, és a dir, la seva historia.

Per fer-ho també he utilitzat el Audacity, del qual ja havíem parlat fa algunes sessions. La veu esta gravada amb l’audacity, junt amb la cançó de fons, la qual esta modificada lleugerament perquè la veu s’escolti bé, desprès ho he passat tot al Windows Movie Maker per posar-hi les fotografies junt amb els efectes que he volgut i la cançó amb la veu.
Amb el Windows Movie Maker pots posar les fotografies o vídeos que vulguis, posar efectes en aquestes, moviments diferents, lletres, cançons i veus, és pot fer tot perquè et quedi un vídeo com tu vulguis. És molt fàcil d’utilitzar, jo mai havia provat de fer cap vídeo, aquest és el primer, i no ma resultat extremadament difícil, a més és un programa que no cal descarregar sinó que ja està integrat amb el pac de Windows del mateix ordinador.

dijous, 12 de novembre del 2009

Ús del Powerpoint

Que és?
És un programa dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb text esquematitzat, fàcil d'entendre, animacions de text i imatges, imatges predissenyades o importades des d'imatges de l'ordinador.
Se li poden aplicar diferents dissenys de font, plantilla i animació.
Aquest tipus de presentacions sol ser molt cridaner i molt més pràctic que els de Microsoft Word.
PowerPoint, de la companyia Microsoft, és un dels programes de presentació més estesos en l'actualitat. Ve integrat en el paquet Microsoft Office com un membre més, que pot aprofitar els avantatges que li ofereixen els altres components de l'equip per a obtenir un resultat òptim.
Amb PowerPoint podem crear tot tipus de productes relacionats amb les presentacions: Diapositives estàndard de 35mm, transparències, documents impresos per als assistents a la presentació, així com notes i esquemes per al presentador.
Com aquest és un programa que utilitzarem molt per a les exposicions hem de tenir molt clar com s’utilitza adequadament.


L’ús del PowerPoint
Els avantatges que té l’ús aquest programa són:

- L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus de l’esquema...
- Permet d’incorporar imatges il•lustratives.
- Permet crear esquemes de manera que és fa més intel•ligible la matèria.- Podem inserir tota mena d’elements multimèdies com ara: imatge, so, vídeo, animacions, efectes, fons, etc.
-Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el significat dels continguts.


En canvi aquest són els errors que no fan un bon ús d’aquest programa i que poden fer que quedi malament la nostra presentació.


- Massa informació en les diapositives, la qual cosa dificulta la lectura i la claredat de la informació.
- L'orador no explica els conceptes, sinó que es limita a llegir la pantalla.
- Els colors i les formes es col•loquen en la pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic.
- Hi pot haver un abús dels elements multimèdies. El cas més clar seria la
repetició de determinats tipus de sons, que poden desconcentrar l’espectador. Pot succeir que l’alumne estigui més atent als efectes o sons que al discurs de l’orador.
- L’aula ha de tenir un bon sistema de projecció i de llum perquè no es faci pesat ni s’estigui a les fosques.


A classe per grups hem treballat els diferents tipus de PowerPoint: correcte e incorrecte.
El meu grup, format per la Cristina, l’Anna, la Irene, la Laura i jo hem fet un exemple de PowerPoint mal fet que us deso a continuació








Gimp.2

Aprenem a utilitzar un programa per modificar fotografies!! El programa que hem utilitzat s’anomena Gimp.2 És semblant al photoshop encara que aquest és més fàcil d’utilitzar i es gratuït. Nomes te l’has de descarregar d’Internet i instal•lar-lo al ordinador. Un cop instal•lat ja el pots utilitzar lliurement sense pagar res.

Abans de fer ús del programa, hem estat fent-nos fotografies a la classe amb els companys, desprès amb aquestes hem fet unes activitats proposades per la Loles que seran les següents:

Activitat 1

En aquesta activitat hem de reduir el tamany d’una de les fotografies fetes a la classe, jo e escollit una de la Anna, la Cristina i jo. Per fer l’activitat primer hem d’anar a la barra d’eines del programa desprès a l’opció d’imatge i dins d’aquella opció a l’opció d’escalar la imatge i reduir el tamany d’aquesta fins que nosaltres vulguem. Primer la imatge media 604x453 píxels i le reduït fins a379x284 píxels, abans ocupava 46 kb i ara ocupa 22 kb. Per això hem reduit l’amplada, l’ançada i la resoluciço de la fotografia, d’aquesta manera podem fer més petites les fotografies que tiguem i així no tenir problemes a l’hora de pujar-les a blogs o pagines web.
Aquesta és la fotografia un cop modificada.


Activitat 2

En aquesta activitat primer hem de seguir els mateixos passos que en l’anterior, és a dir, que reduirem el tamany i la ressolució. Abans la imatge media 604x453 píxels i le reduït fins a 335x251 píxels, abans ocupava 46 kb i ara ocupa 19 kb. La imatge a quedat així:








El següent pas d’aquesta activitat és retocar la imatge, és a dir, modificar-la posant els efectes que volguem. A la meva imatge jo he posat diversos filtres: un punt de llum degradat a la dreta, una mascara que desenfoca la imatge, un efecte “lienzo”, és a dir, com si fos una tela i he difuminat els cantons. He descobert que hi ha un mil i una possibilitats i efectes per retocar la fotogtafía i fer que sembli un altre completament.
La imatge d’abans, desprès de posar-li tots aquest efectes ha quedat de la següent manera:





Finalment hem de retallar la fotografia com nosaltres volguem, jo he retallat el fons, deixant només a les persones i el punt de llum. A més a més perquè no és notes tan el tall de la fotografia per als voltats de les persones he esborrat una mica el fons que quedava amb un efecte de la goma que borra molt poquet, com difuminat.