Podem dir que la cultura lliure és un conjunt de programes que preten fer arribar coneixements i aprenentatges de manera igualitaria a tothom. Defensa que tots tenim dret a descobrir i per tant, el seu objectiu és vetllar per tal de que aquests coneixements siguin gratuïts.Per tant, la cultura lliure crea programes similars al Word, Excel, Photoshop, pels quals s'han de pagar diferents quantitats de diners, que estàn a l'abast de tothom.
En aquesta activitat, hem de trobar quina d'aquestes uatre situacions és la correcta. Nomès n'hi ha una i hem de dir els motius pels quals són correctes o no ho són.
Les 4 situacions que s'ens expossen són les quatre següents:
A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Per demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Collezione 20/3" per a poder fer les pràctiques de bàsquet.-
B- Estem a classe fent un projecte de col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.-
C- Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.
D- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"-
La situació A és incorrecta, ja que el professor indica de quina marca han de ser les sabates per fer eduació física i en sabem la marca però no sabem qui les ha fet. Els alumnes no tenen varietat ni llibertat per escollir la marca o el moòdel de sabata que faràn servir, sinò que el mestre imposa la que ell vol.
La B és incorrecta també ja que els alumnes buscaran i comentaran moltes fotografíes sobre les quals desconeixeríen l'autor, qui las ha fet i a més tampoc tindríen l'autorització de l'autor de la fotografía perquè ens permeti fer ús d'aquesta per a l'activitat. Bé sigui perquè desconeixem l'autor de la fotografía o bé perquè no tenim la seva autrització per fer-ne ús diria que aquesta situació no és correcta.
La situació C és una mica similar a la situació A; ja que és el professor qui imposa una marca o en aquest cas, una versió concreta d'un programa determinat. Amb aixó pot passar que no tots els alumnes el tinguin i haurien de tenir la llibertat de si tenen un altre programa similar, poder-lo fer servir igualment.
Jo crec que la situació D és la correcta, perquè és en la qual els alumnes tenen la llibertat d'escollir la postal que a ells més els hi agradi o la que prefereixin sigui com sigui la postal, sense que el professor els imposi cap criteri d'elecció. No tenim cap problema amb l'autor ja que en la postal sortirà el seu nom o la seva firma i d'aquesta manera sabrem que la postal està a la venda perquè l'autor ha donat la seva autorització.
dijous, 22 d’octubre del 2009
Subscriure's a:
Missatges (Atom)